Artykuły na Onecie
13 maja, 2009, Autor: ZiutekWkurwia mnie styl pisania artykułów na Onecie. A konkretnie nagłówków.
Pewnie też zauważyliście, że zawsze nagłówek artykułu, umieszczany na pierwszej stronie portalu, czy to Interia, WP, czy Onet (ale ten ostatni to chyba najbardziej), jest pisany w taki sposób, by podać tylko o czym jest dany artykuł, a nie ujawnić nic z jego treści. Robi się tak po to, żeby czytelnik musiał kliknąć w dany link, a tym samym zwiększyć licznik kliknięć/odwiedzin stron, co potem przekłada się na możliwość negocjowania większych kwot w umowach z reklamodawcami. Wszystko niby ok, ale co mam zrobić ja? Mnie to po prostu wkurwia!
A najbardziej to, że czasem dochodzi już do absurdów i wciskania na główną stronę portalu nagłówków, które kierują do jakichś bzdurnych arykułów, totalnie bez znaczenia. Przykład: wiadomo, że ostatnio mamy Kubico-manię, więc sprytni dziennikarze na Onecie codziennie muszą zapodać jakiś artykuł o Kubicy, chociażby odgrzewany kotlet, albo coś totalnie bzdurnego. Zauważcie – codziennie jest coś o Kubicy. Po kilka razy te same nagłówki, że „wielkie zmiany w bolidzie Kubicy”, albo że „Heidfeld wściekły na Kubicę”, albo że „Kubica narzeka na KERS”, itp. Albo inny przykład, z dzisiaj. Na Interii widzę: „Kolejny team F1 zrezygnuje!”. Walnięte z wykrzyknikiem, myślę sobie, no to ładnie, znów ubędzie tych teamów. Klikam, a tu dopisek: „… jeśli federacja FIA nie zrezygnuje ze swoich planów zmiany regulaminu… itp”. I taki artykuł widzę średnio co dwa tygodnie, bo tego typu plotki pojawiają się regularnie!
A już megawkurwiające jest, jak widzę coś takiego (zmyślony przykład, ale oddający istotę rzeczy): „Kubica nie żyje„. Miliony ludzi klikają w taki artykuł, a tutaj: „Zmarł mieszkaniec Suwałk, Gniewomir Kubica. Miał 89 lat.”
Tagi: artykuły, Interia, nagłówki, Onet, WP
Kategoria Komputery
13 maja, 2009 o godzinie 23:56
I znowu wszystkiemu winna reklama!
A mówiłem, ostrzegłem, interpelowałem i co? I nic. I znów Ziutek się wkurwił.